بارش برف کافی در ارتفاعات البرز مرکزی سبب شده تا پیست‌های این ارتفاعات برای اسکی کردن آماده شوند. از جمله دربندسر با یک ماه تاخیر آغاز به کار کرد. دربندسر از جاهای ییلاقی در نزدیکی تهران است که با این شهر 60 کیلومتر فاصله دارد و در تابستان و زمستان پذیرای شمار زیادی از گردشگران بویژه کوهنوردان و اسکی‌بازان است.

منطقه رودبار قصران شامل میگون، زاگون، فشم، اوشان، شمشک و دربندسر آب و هوایی متنوع و طبیعتی زیبا و کم‌نظیر دارند. شمشک و دربندسر که پیست‌های مجهز و بزرگ اسکی دارند، در زمستان نیز کانون توجه گردشگران طبیعت و علاقه‌مندان ورزش‌های زمستانی‌اند. پیست دربندسر سال 1361 راه‌اندازی شده و امسال تجهیزات آن کامل‌تر از گذشته است؛ زیرا در آن یک رستوران احداث کرده‌اند. ماشین برف‌کوب جدیدی خریداری شده که پیست را مناسب برنامه‌های اسکی کرده است.

ارتفاع پایین‌ترین نقطه پیست دربندسر از سطح دریا 2600 متر و بلندترین نقطه‌اش 3050 متر است. دوستداران اسکی از اواسط آذر تا اواخر فروردین در آنجا اسکی می‌کنند؛ اما امسال چون برف مناسب و کافی دیرتر بارید، این پیست با حدود یک ماه تاخیر از 19 دی‌ماه کار خود را آغاز کرده است.

پیست دربندسر یک تله‌سی‌یژ و 2 تله‌ اسکی چکشی دارد و برای استفاده یکروزه از پیست باید 15 هزار تومان بپردازید. پیست دربندسر را بخش خصوصی اداره می‌کند. برای رفتن به دربندسر از شمال شرق تهران راهی منطقه رودبار قصران می‌شوید. جاده شمشک و بویژه دربندسر، کوهستانی و دارای پیچ‌های زیادی است. با این همه، این جاده اکثرا باز است و در صورت نشستن برف سنگین بسته می‌شود که به نظر می‌رسد امسال راهیان دربندسر با مشکل خاصی مواجه نشوند.

دربندسر علاوه بر پیست اسکی، دیدنی‌های دیگری دارد که اگر قصدتان اسکی کردن نباشد، می‌توانید با گذراندن یک روز در این روستا و اطرافش، هم دیدنی‌ها را ببینید و هم از هوای پاک و طبیعت ارتفاعات البرز مرکزی بهره‌مند شوید.

اگر با خودروی شخصی عازم دربندسر هستید، روزی را انتخاب کنید که هوا خوب باشد. لباس گرم، غذا و تجهیزات ایمنی خودرو بویژه زنجیر چرخ همراهتان باشد و اگر قصد اسکی کردن دارید، از وسایل مناسبی که استاندارد بالا دارند، استفاده کنید. اما اگر آشنایی‌تان با اسکی مختصر است، ابتدا این ورزش را زیرنظر مربیان بیاموزید یا به مدرسه اسکی دربندسر مراجعه کنید تا زمینه فراگیری اسکی برایتان فراهم شود.

فراموش نکنید اسکی در عین جذابیت، ورزشی پرخطر است و آسیب‌دیدگی در اثر آن کم نیست. 


دسته ها : اخبار
شنبه بیست و هشتم 10 1387
X