برس زدن مو یکی از معمولی ترین و ابتدایی ترین کارهایی است که توسط افراد انجام می شود اما تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که ممکن است انتخاب نا مناسب برسی که به کار می برید موجب ایجاد مو خوره ریزش مو و مشکلات دیگر شود؟

 

این در حالی است که بیشتر ما موهایمان را بسیار با عجله و سریع شانه می کنیم اما واقعیت این است که برس زدن آرام و روزمره برای موها بسیارسودمند است. این کارموجب میشود روغن های طبیعی موجود برسطح موها گسترش یابند و مو را تغذیه کنند ضمن آنکه موها پس از آن درخشش خاصی می یابند .

 

همچنین برس زدن باعث تحریک جریانات بر سطح پوست سر شده و انواع آلودگی و سلولهای مرده را می زداید. برای داشتن موهایی سالم از برسی مناسب استفاده کنید. امروزه انواع برس از چوبی و پلاستیکی گرفته تا گرد و تخت در بازار موجود است. به عنوان مثال برای صاف کردن مو از یک برس گرد و قطور برای مجعد کردن و حالت دادن از برس گرد نازک و از برس تخت برای صاف و یکدست کردن سطح مو استفاده کنید.توجه داشته باشید که وقتی مو خیس است شکننده تر میشود.بنابر این از خشک کردن خشن مو با حوله و شانه زدن وبرس کشیدن سفت وسخت در هنگام خیس بودن موها باید خودداری شود.اگر موهایتان را شستید صبر کنید تا 80 درصد از آن خشک شود و بعد برس بکشید.

 

 بهتر است برس زدن 2بار در روز (صبح وشب)وهر بار دست کم یک دقیقه انجام شود. برای از هم جدا کردن موها ابتدا شانه را روی نقاطی که گره های احتمالی وجود دارد بگذارید وگره ها را باز کنید. موها را نکشید و به تدریج دسته هایی از مویتان را شانه کنید.

 

بهترین راه برس زدن موها این است که سر به طرف پایین باشد واین عمل از جهت های مختلفی انجام شود. از سوی دیگر رعایت نکات بهداشتی نیز در نگهداری برس ها اهمیت دارند. همیشه پس از شانه کردن موهای باقیمانده را از برس خارج کنید. همچنین هر هفته برس خود را با محلول آب ولرم و جوش شیرین شست و شو دهید.


دسته ها : پزشکى سلامت
دوشنبه بیست و سوم 10 1387
X